מה מעניין אותך?

"איך עסק מכניס 150 אלף שקל בחודש, אבל חשבון הבנק במינוס?"

תוכן שיווקי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

לאחר שהקים שלל עסקים והפך לגורו בתחומו, המאמן העסקי בני וזנה החליט להעביר הלאה את כל הידע והניסיון שצבר, ומייעץ לעסקים מסורים ומצטיינים בתחומם, שרוצים לצמוח ולגדול. "הצלחה בעסקים זה לא מזל, יש נוסחה. מי שמיישם אותה יראה תוצאות", הוא אומר

שני, עורכת דין עצמאית, השקיעה שעות ארוכות מדי יום בעסק שלה – וגם את הנשמה. אך למרות העבודה הקשה, המקצועיות והניסיון, חשבון הבנק שלה היה במינוס תמידי. את מקדמות הקורונה שקיבלה מהמדינה נאלצה להחזיר, ולקיבוץ בו היא מתגוררת היתה חייבת יותר מ-50 אלף שקל.

שני הרגישה שהיא רק שוקעת עוד ועוד למטה – עד שפגשה את בני וזנה, יועץ ומאמן עסקי שהגיע לתחום הייעוץ לאחר שהקים בעצמו כמה עסקים. "צריך להבין שאין קיצור דרך, אין קפסולה שלוקחים לפני השינה וקמים למחרת עם 100 לקוחות", מסביר וזנה. "מי שאחראי לתוצאות של העסק הוא בעל העסק בעצמו, וההצלחה הזו לא נובעת ממזל. יש נוסחה, שמי שלומד אותה היטב ומצליח ליישם, רואה תוצאות".

במקרה של שני, הוא מספר, "מיד זיהינו את הבעיות. ראינו שהיא מקבלת את התשלומים מהלקוחות זמן רב אחרי שהיא מספקת את השירות בפועל, מה שיוצר פערי תזרים. לימדתי אותה לתמחר את המוצר כך שתשלום המקדמה הראשוני יכסה את ההון החוזר, כלומר את התשלומים השוטפים עד קבלת כל הכסף כגון שליחויות, חשמל, ארנונה, עובדים ועוד.

"היום, קצת יותר משנה אחרי תחילת התהליך, כל החשבונות של שני בפלוס. היא קנתה מכונית חדשה, מפרישה כספים לפנסיה – מה שלא עשתה כשהגיעה אלי כי פשוט לא הכניסה מספיק כסף, והכי חשוב – ההכנסות שלה קפצו פי 4. יש עוד הרבה עבודה בעסק שלה, וגם הרבה מקום לגדול אליו".

"עובד עם עסקים מקצועיים ומסורים"

וזנה, בן 40, הוא איש עסקים בכל רמ"ח אבריו. "אני בתחום מגיל צעיר, היו לי עסקים שגלגלו מיליונים", הוא נזכר. "בתחילת הדרך פתחתי מסעדות ובתי קפה, בהמשך בניתי בית ספר למוזיקה עם כיתות לימוד בפרישה ארצית, וגם חברה להפקת אירועים שעוסקת בצילום, פירוטכניקה ותקליטנים.

"לאורך כל הדרך, חברים וקולגות תמיד שאלו אותי המון שאלות בתחום העסקים. הבנתי שיש לי כישרון לזה, ובחרתי ללמוד כלכלה וניהול תוך התמחות בתורת המשחקים (קבלת החלטות). המשכתי ללימודי תואר שני בחקר ביצועים ומימון בטכניון. בנוסף, למדתי גם לימודי המשך בתחום האימון העסקי", אומר וזנה.


לפני יותר מעשר שנים הקים וזנה את חברת היעוץ העסקי BMC – business management consulting
. "כיום יש לנו משרדים בתל אביב, פתח תקווה, קרית מוצקין, חיפה וקרית אתא. הצוות שלנו כולל יועצים, פסיכולוגית עסקית, שני רואי חשבון ועורכת דין – כל מה שדרוש כדי לתת לכל עסק מעטפת מושלמת עם כל מה שהוא צריך כדי לעבור הלאה, לשלב הבא", הוא מפרט.

רוצים להתייעץ עם בני?
שלחו לו הודעה בווטסאפ >>


"אני עובד עם אנשים שהם מבריקים בתחומם, אנשי מקצוע מעולים, מסורים ומשקיעים. הם רואים תזרים מזומנים גבוה לעסק – אבל חשבון הבנק ריק, או אפילו במינוס. הם לא מבינים לאן הולך הכסף, ואיך יכול להיות שלא נשאר כלום", הוא אומר.

איך אתה יודע שבעל עסק בשל לעבור לשלב הבא?
"בעל עסק צריך להיות מוכן לעבוד קשה ולהתמיד כדי לדחוף את העסק שלו קדימה. אם הוא מוכן לזה, מתחילים ביעוץ העסקי – תהליך בו אנחנו נותנים כלים מקצועיים, בודקים איך הכסף נכנס לעסק, מה החזון של בעל העסק. כך בונים את תוכנית הפעולה להשגת היעדים, עם התייחסות  לשיווק, מכירה, יעדים ומטרות.

"אחרי שמגבשים תוכנית עסקית, אנחנו מלווים את הלקוח בהוצאה לפועל שלה במקביל לאימון עסקי, ומוודאים שהיא אכן משרתת את היעדים. אנחנו יודעים לתת כל מה שעסק צריך, מבניית אתר אינטרנט, שירות של רואה חשבון, עורך דין, סליקת אשראי ועוד – הכל כלול בריטיינר. השילוב של היעוץ, הליווי והאימון מביא למקסימום את סיכויי ההצלחה".

רוצים להתייעץ עם בני?
שלחו לו הודעה בווטסאפ >>

להכניס יותר כסף, בפחות שעות

מהן הבעיות הנפוצות ביותר שאתה נתקל בהן בעסקים שאתה מלווה?
"לעסקים יש הרבה התלבטות לגבי אופן קבלת התשלום. הם לא יודעים אם לקחת מקדמה או לא, אם תנאי התשלום מתאימים לצרכי העסק, ואם הם בכלל מתמחרים את עצמם נכון. בעיה אחרת היא ניהול לא יעיל של עובדים, כמו תשלום על שעות נוספות שלא מבוצעות בפועל, או בחירת עובדים לא טובה. יש גם את נושא השיווק – צריך לדעת לאילו קהלים לשווק, מה עושים עם לידים, מה המוצרים שחייבים להיות בכל עסק, וכן הלאה".

ואיך פותרים את הבעיות האלו?
"העסק צריך ללמוד איך להכניס יותר כסף בפחות שעות עבודה. זה כמובן לא קסם, אלא נובע מתוכנית מסודרת שכוללת ארגון בעסק, הנהלת חשבונות, תזרים מזומנים, העלאת יחסי ההמרה, בניית אסטרטגיה מול המתחרים וגם התהליך האימוני האישי של בעל העסק. בשורה התחתונה, בסוף התהליך הלקוחות יודעים לאן הולך כל שקל, מעורבים יותר בעסק ומכירים אותו על בוריו.

"יש לנו לקוחות שהם עורכי דין, וגם לקוחות מתחום הקוסמטיקה – כי לא מעניין אותנו מה תחום העסק, העיקר למצוא פרטנר אמיתי לתהליך, שמחויב ובאמת רוצה להצליח. אנחנו מתחייבים להצלחה של העסק", מסכם וזנה.

 

רוצים להתייעץ עם בני?
שלחו לו הודעה בווטסאפ >>
דילוג לתוכן